Czy mango wpływa na odchudzanie?

0
117
Czy mango wpływa na odchudzanie

Mango, to owoc znany w naszym kraju, lecz mało kupowany, bo jeszcze nie do końca doceniany. Mango jest soczystym owocem pochodzącym z drzewa owocowego i rosnącym w Azji Południowej w środowisku naturalnym oraz uprawianym w krajach tropikalnych. Największym producentem owocu mango są Indie, Chiny i Tajlandia. Każdego roku uprawy w tych krajach sięgają 46 milionów ton.

Czy mango a odchudzanie idą w parze pyta wiele osób dbających o linię, odchudzających się i jednocześnie pragnących się zdrowo odżywiać? Bo warzywa i owoce są pokarmem, po który chętnie sięgają wszyscy ci, którzy potrzebują więcej witamin, aby wzmocnić swój organizm i te osoby, które liczą kalorie. Ogólnie wśród owoców są te niskokaloryczne, średnio kaloryczne i wysokokaloryczne.

Mango można zaliczyć do średnio kalorycznych, gdyż w 100 gramach posiada 60 kalorii, to jest tyle samo co w przypadku 100 gram gotowanych ziemniaków. Warto jednak wiedzieć, że niektóre odmiany mango, jak na przykład odmiana apple w 100 gramach ma 20 kalorii więcej.

Owoc mango jest wskazany wszystkim tym, którzy są na diecie odchudzającej, bo 83,5 gram zajmuje w nim woda. W 100 gramach mango jest 15 gram węglowodanów i 1,6 gram błonnika, a zawartość tłuszcz i białko sięga mniej niż połowę jednego grama. Można więc wyciągnąć wniosek, że mango a odchudzanie, to bardzo dobre połączenie, gdyż owoc ten dostarcza organizmowi witamin i minerałów, zaspakaja głód i pragnienie, a przy tym nie tuczy.

W mango znajduje się witamina A, B1, B2, B6, C, PP oraz magnez, fosfor, żelazo, wapń, potas, sód. Poza tym zawarty w owocu błonnik wpływa na odchudzanie, gdyż pomaga szybciej spalać wszystko to, co dostało się do żołądka. Odpowiedni metabolizm, to skarb, bo znacznie przyspiesza przemianę materii i oczyszcza przewód pokarmowy, aby w nim nic nie zalegało. Poza tym mango posiada kwas foliowy, który reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek, bardzo dobrze wpływa na układ nerwowy i mózg. Kwas foliowy ma dobroczynne działanie na dziecko w okresie płodowym, gdyż wpływa na jego wzrost, wagę i zdrowy rozwój. Kwas foliowy można znaleźć w owocach mango, w pomarańczach, w bananach, w awokado oraz w szpinaku, pomidorach, fasoli, soczewicy i soi, burakach, kapuście oraz w orzechach i pestkach słonecznika.

Na półkach sklepowych są nie tylko owoce mango, lecz także soki pochodzące z tego owocu. Kupując te owoce trzeba wiedzieć, że do spożycia nadaje się tylko miąższ. Poza tym owoce mango mogą posiadać smak słodki lub kwaskowaty, gdyż zależy on od odmiany owocu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here